Zgodnie z naszą coroczną tradycją - 6 grudnia - ubieraliśmy się na czerwono, zakładaliśmy "mikołajowe" czapki i robiliśmy sobie wspólną fotografię.:) W tym roku nam się to nie udało... Mamy jednak alternatywę.:) Chętni uczniowie przesłali nam swoje zdjęcia w czapce Mikołaja.
25 listopada to Światowy Dzień Pluszowego Misia. W naszej szkole już od kilku lat, jest obchodzony corocznie. Dzień ten klasa II połączyła z tzw. Dniem Piżamowym. W tym roku szkolnym w dość nietypowych okolicznościach, również nie zapomnieliśmy o naszych ukochanych misiach.
Na lekcjach on-line dzieci mogły zaprezentować się w piżamach a towarzyszyły im ulubione pluszaki. Przypomnieliśmy sobie historię misia o imieniu Teddy. Każde dziecko dokonało opisu swojego misia. Układaliśmy misiowe puzzle oraz zorganizowaliśmy konkurs na najwyższego gazetowego misia. Największego misia wykonała Marcelinka Kordowska Mierzy on 101 cm wysokości. Drugie miejsce zdobył 90 centymetrowy misio Julci Kamińskiej. Na trzecim podium stanął miś Gabrysi Nalewajk. Dla zwycięzców były nagrody.
24 listopada obchodzono w przedszkolu Światowy Dzień Pluszowego Misia.
Dorastające dzieci chcą się wyróżniać, przynależeć do grupy. Chcą być lubiani i szanowani w swoim środowisku. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tych celów jest mówienie tym samym językiem, co ich rówieśnicy. Rodzice oraz Dziadkowie widząc zmiany, jakie zachodzą w ich ukochanym dziecku oraz wnuku czują rodzący się między nimi dystans. Aby to zmienić konieczne jest zbliżenie się i zrozumienie świata młodych ludzi. Doskonałym początkiem może być poznanie języka młodzieży, dzięki któremu możecie nadal budować bliskość i pozostać fajnymi, lubianymi Dziadkami również w tym trudnym okresie dorastania.:)
Uczniowie klasy VIII w ramach pracy domowej z języka polskiego przygotowali słowniki gwary młodzieżowej, które ułatwią nam rozszyfrować i zrozumieć ich język.
Niech uśmiech na Twojej twarzy zagości, bo dzisiaj jest Dzień Życzliwości.
19 listopada, oczywiście zdalnie, zaprosiłam uczniów klasy II do udziału w projekcie z okazji Dnia Życzliwości. Dzień rozpocząć mieli od radosnego powitania członków swojej rodziny. Następnie usystematyzowali sobie wiedzę na temat tego, kogo możemy nazwać życzliwym, czym się taka osoba charakteryzuje i jakie znamy zasady życzliwości. Projekt rozpisany był na kilka dni i wymagał również zaangażowania pozostałej rodziny. Zachęciłam dzieci do wykonania pracy plastycznej, której dominującymi elementami miały być uśmiechy,słońca i serduszka.
Każdy z nas potrzebuje szacunku, ciepłego uśmiechu, miłego słowa i gestu od innych. Pamiętajmy, że pozytywna energia, którą wypuścimy w świat, wróci do nas ze zdwojoną mocą, nie tylko od święta, naprawdę warto.
Z najlepszymi życzeniami:
Koordynatorzy projektu:Dorota Głuszewska, Rodzice uczniów klasy II
A oto prezentuję wam prace uczniów, którzy odpowiedzieli na moją propozycję.
Galeria prac
Strona 51 z 106