Lista lektur omawianych na lekcjach j. polskiego w klasach IV-VIII
Klasa IV
A) lektury obowiązkowe:
1. J. Brzechwa – „Akademia Pana Kleksa”;
2. J. Christa – „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”;
3. R. Gościny, J.J. Sempe – „Mikołajek”;
4. wybrane podania i legendy polskie;
5. wybrane baśnie polskie i europejskie;
6. inne teksty z podstawy programowej zawarte w podręczniku do języka polskiego;
B) lektury uzupełniające (co najmniej 2 do wyboru), np.:
1. E. Chotomska – „Przygody Felka Parerasa”;
2. C. Collodi – „Pinokio”;
3. H. Sienkiewicz – „Janko Muzykant”.
Klasa V
A) lektury obowiązkowe:
1. I. Krasicki – wybrane bajki;
2. F. Molnar – „Chłopcy z Placu Broni”;
3. B. Prus – „Katarynka”;
4 C. S. Lewis – „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”;
5. ; wybrane mity greckie;
6. wybrane podania i legendy polskie7. inne teksty z podstawy programowej zawarte w podręczniku do języka polskiego;
B) lektury uzupełniające (co najmniej 2 do wyboru), np.:
1. F. Hodgson Burnett – „Tajemniczy ogród”;
2. J. Olech – „Dynastia Miziołków”.
Klasa VI
A) lektury obowiązkowe:
1. H. Sienkiewicz – „W pustyni i w puszczy”;
2. J. R. R. Tolkien – „Hobbit, czyli tam i z powrotem”;
3. Ch. Dickens – „Opowieść wigilijna”;
4. wybrane mity greckie;
5. inne teksty z podstawy programowej zawarte w podręczniku do języka polskiego;
B) lektury uzupełniające (co najmniej 2 do wyboru), np.:
1. L. Maud Montgomery – „Ania z Zielonego Wzgórza”;
2. M. Twaina – „Przygody Tomka Sawyera”;
3. M. Musierowicz – „Opium w rosole”.
Klasa VII
A) lektury obowiązkowe:
1. A. Fredro – „Zemsta”;
2. A. Kamiński – „Kamienie na szaniec”;
3. I. Krasicki – „Żona modna”;
4. A. Mickiewicz – „Dziady cz. II”;
6. J. Słowacki – „Balladyna”;
7. inne teksty z podstawy programowej zawarte w podręczniku do języka polskiego;
B) lektury uzupełniające (co najmniej 2 do wyboru), np.:
1. Molier – „Skąpiec”;
2. E. Hemingway – „Stary człowiek i morze”.
3. E.E. Schmitt- „Oskar i pani Róża”,
Klasa VIII
A) lektury obowiązkowe:
1. A. Mickiewicz – „Pan Tadeusz”;
2. A. de Saint-Exupery – „Mały Książę”;
3. H. Sienkiewicz – „Quo vadis”;
4. S. Żeromski – „Syzyfowe prace”;
5. S. Mrożek – „Artysta”;
6. H. Sienkiewicz – „Latarnik”;
7. inne teksty z podstawy programowej zawarte w podręczniku do języka polskiego;
B) lektury uzupełniające (co najmniej 2 do wyboru), np.:
1. A. Mickiewicz – „Lilie”;
2. Sofokles – „Antygona”.
Podana lista może ulec zmianom ze względu na dostępność lektur w bibliotece szkolnej.
W celu uzyskania informacji o kolejności i planowanych terminach omawiania lektur na lekcjach języka polskiego prosimy o kontakt z nauczycielami języka polskiego w poszczególnych klasach.