Matematyka 24.03.2020
Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych.
Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!
W zeszycie proszę zrobić zad. 11 i 12 str. 240 z podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD
JĘZYK ANGIELSKI poniedziałek 23.03.2020
klasa VI
Topic: „We’ve brought dessert” - zastosowanie czasu Present Perfect.
Hello Dear Students!
Zaczynamy przygodę z czasem Present Perfect.
W zeszłym tygodniu, wstępnie się z nim zapoznaliście oglądając 1 lub 2 krótkie filmy. Dzisiaj proszę abyście zapisali w zeszytach (lub wkleili) notatkę „Opis czasu Present Perfect” dostępną tutaj (Załącznik 1).
Kolejne zadania dla Was to:
Przeczytaj tekst „We’ve brought dessert” na str. 82, postaraj się jak najdokładniej go zrozumieć – słowa, których nie znasz lub nie pamiętasz sprawdź w słowniczku na str. 89 lub w słowniku internetowym, np. https://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/eat
Wypisz z tego tekstu zdania w czasie Present Perfect w zeszycie.
Np. We’ve brought dessert. („’ve” to skrócone „have”)
Jeśli nie jesteś pewien/pewna, czy wybrane przez Ciebie zdania są właściwe, upewnij się czy:
- w tym zdaniu jest have (‘ve) lub has (‘s) ;
jeśli to przeczenie to - haven’t lub hasn’t
- i zaraz po tym trzecia forma czasownika (lista czasowników str. 123, kolumna Past Participle.)
Np. „hasn’t made” w zdaniu „Gran hasn’t made dessert today” („made” to oczywiście trzecia forma czasownika „make” - robić).
Uwaga: pamiętaj, że czasowniki regularne mają w trzeciej formie końcówkę
-ed, tak samo jak w drugiej formie.
Posłuchaj kilkakrotnie nagrania 3.05 (Załącznik 2). Słuchając nagrania i śledząc tekst naucz się czytać tekst „We’ve brought dessert”. Staraj się naśladować poprawną wymowę i intonację.
Nadal utrwalaj słówka (str. 89), ćwicz wymowę z z Wordlist Audio 6 (Załącznik 3)
Good luck!
Historia
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów(152-157)
I Sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym
1.Wypisz najważniejsze wydarzenia z panowania
a)Augusta II Mocnego
b)Augusta III
2.Wyjaśnij znaczenie powiedzeń:
-„Jedni do Sasa. Drudzy do Lasa”
-„Za króla Sasa jedz pij i popuszczaj pasa.”
II W ramach utrwalenia rozwiąż quiz:
http://testwiedzy.pl/game/33687.html
Matematyka 23.03.2020
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!
W zeszycie proszę zrobić zad. 10 str. 240 z podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD
Technika
Zachęcam do wykonania baranka według poniższej instrukcji. Zamiast waty można wykorzystać płatki kosmetyczne, kuleczki z bibuły lub inne materiały, które posiadamy w domu.
Można zrobić zdjęcie swojej pracy i przesłać na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zdjęcia prac będę zamieszczała na stronie szkoły. Miłej zabawy!!!
Szkolny konkurs geograficzny dla chętnych uczniów z klas V-VIII
Informacje o konkursie do pobrania
BIOLOGIA 19.03.2020
Proszę wykonać wszystkie ćwiczenia dotyczące mięczaków (zeszyt ćwiczeń str. 59 - 62).
Potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku na stronach 71-76.
INFORMATYKA
Proszę zapoznać się z lekcjami informatyki na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5
tydzień 1 - Proszę przeczytać lekcję i w miarę możliwości ściągnąć i zainstalować na swoim komputerze Scratch i przećwiczyć sobie te zadania. Zadań nie wysyłamy do nauczyciela.
w przyszłym tygodniu - tydzień 2 - zapoznać się z zasadami netykiety, założyć własną skrzynkę pocztową (jeśli nie posiadacie) według instrukcji zawartych w lekcji.
W razie pytań piszcie na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam Was serdecznie!
PLASTYKA
kl. VI-Kartka wielkanocna
format 10cm/15cm; technika dowolna płaska
MATEMATYKA
(poniedziałek 16.03.2020)
podręcznik str. 250 temat "Porównywanie liczb"
zad. 90, 91, 92 (zrobić w zeszycie)
testy powtórzeniowe do zrobienia w internecie na stronie gwo.pl
https://gwo.pl/strony/2893/seo_link:klasa-6-strefa-ucznia-procenty
https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow
i łamigłówki https://gwo.pl/strony/2444/seo_link:materialy-strefa-ucznia-6sp
(wtorek 17.03.2020)
Proszę wykonać ćwiczenia na stronach internetowych:
https://szaloneliczby.pl/termometr/
https://epodreczniki.pl/a/liczby-ujemne-na-osi-liczbowej/D1HHn7pVf
(środa 18.03.2020)
Lekcje powtórzeniowe z e-podręcznika:
https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/DAGxelA62
https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-rownolegloboku/Ds45IFoZb (ćw. 3 do zeszytu)
(piątek 20.03.2020)
Lekcja powtórzeniowa - Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.
Przeczytaj:
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-ulamkow-zwyklych/
Wykonaj ćwiczenia:
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow/
https://szaloneliczby.pl/skracanie-ulamkow-zwyklych-puzzle/
Klasa VI – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie klasy VI czytają lekturę obowiązkową pt. „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa.”. Podczas lektury proszę odnaleźć i zaznaczyć fiszkami fragmenty dotyczące głównych bohaterów, a także Aslana i czarownicy.
Lekcja I
Temat: Przygotowujemy pudełko lekturowe – „W pustyni i w puszczy”.
Materiały:
-
H. Sienkiewicz – „W pustyni i w puszczy”
Instrukcja:
Zgodnie z przydzielonymi na lekcji zadaniami uczniowie wykonują pomoce, które będą stanowiły materiał powtórzeniowy na temat omawianej lektury. Szczegółowe informacje na temat przydzielonych zadań znajdują się tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Lekcja II
Temat: Warsztat autora dłuższych form wypowiedzi pisemnej – opowiadanie.
Materiałÿ:
-
Zeszyt przedmiotowy z notatkami
-
Materiał powtórzeniowy dostępny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
Przypomnij sobie podstawowe informacje o opowiadaniu lub zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/, a następnie napisz opowiadanie, którego bohaterem będzie człowiek, który pod wpływem zdarzeń zmienia swoje postępowanie. W opowiadaniu umieść dialog.
Lekcja III i IV
Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.
Materiały:
-
Notatki w zeszycie
-
Podręcznik do języka polskiego
-
Karta pracy – materiał dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.
2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów.
Lekcja V
Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
Materiały:
-
L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016. Test nr 5– s. 44-51 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.
Lekcja VI i VII
Temat: Rycerze ortografii.
Materiały:
-
R. Wierzbicka, „Rycerze ortografii”, wyd. Meritum, Gdańsk 2017., dostępne tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
-
Słownik ortograficzny
Instrukcja:
1. Przepisz tekst dyktanda do zeszytu – uzupełnij luki. W razie potrzeby sprawdź pisownię trudnych wyrazów w słowniku ortograficznym.
Lekcja VIII i IX
Temat: Utrwalenie wiadomości o ogłoszeniu i zaproszeniu.
Materiały:
-
B. Surdej, A. Surdej, „Pisanie nie jest trudne!”, wyd. WsiP, Warszawa 2015 - informacje powtórzeniowe o ogłoszeniu i zaproszeniu dostępne tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
-
Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
1. Przypomnij sobie podstawowe informacje dotyczącą ogłoszenia i zaproszenia. Sporządź samodzielnie notatkę lub skorzystaj z gotowych materiałów: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.
2. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania z karty pracy.
Lekcja X i XI
Temat: Rycerski tatuś – czytamy fragment książki Małgorzaty Musierowicz.
Materiały:
-
Podręcznik do języka polskiego, s. 220
Instrukcja:
1. Przeczytaj tekst w podręczniku (s. 220-222), a następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym ćw.
- 1, 2, 3 s. 222;
-5, 6, 7, 9, 10a s. 223.
Pytania, wątpliwości i konsultacje: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.
W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji
w formie wideokonferencji
(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)
TECHNIKA
Zachęcam do wykonania pracy dodatkowej - wyszywanka matematyczna lub kartka wielkanocna.
Przykładowa instrukcja na stronie
lub kartka wielkanocna
Wykorzystujemy materiały, które mamy w domu.
JĘZYK ANGIELSKI KLASA VI
Do 26 marca proszę nauczyć się słówek ze strony 89 w podręczniku: p. 6.1 i 6.2 ( nauczyć się tłumaczyć z języka polskiego na angielski), p. 6.3, 6.4 i 6.5 (z j. angielskiego na polski).
Ćwiczyć wymowę z nagraniem Wordlist Audio 6 (załącznik - kliknij i pobierz tutaj)
lub ze słownikiem:
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/add
(ikonka głośnika UK)
Poniedziałek:
Topic: Cooking and eating – słownictwo związane z gotowaniem.
Proszę zrobić w zeszycie zadanie 3 str. 81 podr. korzystając ze słowniczka na stronie 89.
Polecenie: Popatrz na ilustracje na stronie 80. Uzupełnij zdania czasownikami z ramki.
Środa:
(Temat ten sam) Proszę zrobić zadanie 1, 2 i 3 ze str. 90 w podręczniku, korzystając z listy słówek str. 89.
Polecenia do zadań:
Zad. 1. Uzupełnij zdania rzeczownikami i czasownikami związanymi z gotowaniem.
Zad. 2. Dopasuj słowa do ilustracji
Zad. 3. Uzupełnij zdania słowami z ramki
Dla chętnych: Obejrzeć film:
„Na co komu Present Perfect?”
Czwartek:
Topic: Czas Present Perfect – wprowadzenie.
Przypomnieć i utrwalić drugą formę (Past Simple) oraz nauczyć się trzeciej formy (Past Participle) czasowników:
be, break, buy, come, do, eat, find, get, go, have, leave, lose, meet, see, take. Lista: str. 123 w podr.
Uważnie wysłuchać fragmentu lekcji „Język angielski – Present Perfect” (do 4.30 min.) i przygotować (zapisać na kartce) pytania dotyczące czasu Present Perfect, które chcielibyście zadać nauczycielowi, np. dotyczące czegoś co było niezrozumiałe.
Język angielski – Present Perfect:
Historia klasa VI
Temat: Powtórzenie wiadomości: Od absolutyzmu do republiki
W ramach powtórzenia wiadomości wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania podsumowujące Dział: Od absolutyzmu do republiki.
Opowiedz pisemnie w zeszycie przedmiotowym na pytania w z 150 strony w podręczniku.
Linki do filmów związanych z działem:
historia USA
rozwój terytorialny Rosji w XVIII wieku
GEOGRAFIA KL. VI
Temat:Lekcja powtórzeniowa.
Proszę w zeszycie ćwiczeń zrobić do tego tematu ćwiczenia .Uczymy się do sprawdzianu z działu” Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”.