Zadania dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym:
Wiedza o społeczeństwie
Temat : Sądy i trybunały.
-
Przeczytaj temat w podręczniku.
-
Zapoznaj się z schematem funkcjonowania polskich sądów.
https://www.rmf24.pl/fakty/news-struktura-polskich-sadow-zobacz-infografike,nId,2418872
-
Na czym polega zasada niezależności sądów w Polsce?
Temat Media i opinia publiczna
1.Wypisz w zeszycie przedmiotowym współczesne środki masowego przekazu.
2.Napisz dlaczego media są nazywane IV władzą ?
Historia
Temat : Polski październik.
1.Przeczytaj temat w podręczniku od 182 do186 strony.
2.W ramach uzupełnienia wiedzy obejrzyj poniższy film:
Temat: PRL w latach 1956 -1970.
1.Przeczytaj temat od 187 do 192 strony.
2.Wypisz przyczyny protestów mieszkańców PRL przeciwko komunistycznym władzom w latach 1956 -1970.
Informatyka
Proszę zapoznać się z filmem i zrobić zad. 6 str. 154 z podręcznika. Zadanie wykonaj w programie LibreOffice Calc.
Matematyka 23.03.2020
Temat: Kąty i ich rodzaje - powtórzenie.
Proszę zapoznać się z materiałem na stronie https://epodreczniki.pl/a/katy-i-ich-rodzaje/DMIBNJUXC
Proszę zrobić z tej lekcji ćwiczenia: 1, 3, 4, 5, 9, 10.
Język angielski
W dalszym ciągu ćwiczyć słownictwo ze str. 30 z podręcznika (Edukacja).
W ćwiczeniach str.172. Spróbuj wykonać te ćwiczenia. Powodzenia.
Matematyka 19.03.2020
Proszę zapoznać się z lekcją z e-podręcznika pod adresem https://epodreczniki.pl/a/graniastoslup-prosty/D1CSBwMzJ
- wykonać wszystkie ćwiczenia z tej lekcji (ćwiczenie 4 zrobić w zeszycie).
Proszę zapoznać się z materiałem ze strony https://epodreczniki.pl/a/graniastoslupy-proste/DQUfbj3vK
- wykonać ćwiczenia (bez ćwiczenia 5 i 6).
Powodzenia!
Matematyka
Proszę zrobić test interaktywny na stronie https://gwo.pl/strony/3085/seo_link:figury-geometryczne-na-plaszczyznie-kl-8
oraz sprawdzian na stronie https://szaloneliczby.pl/figury-geometryczne-sprawdzian-klasa-8/
Nauczanie indywidualne klasa VIII – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka
Lekcja I i II
Temat: Wybrane lektury z podstawy programowej – powtórzenie wiadomości o dramacie.
Materiały:
-
M. Moszczyńska, M. Gutowska, Z. Kołos, A. Polińska, „Przed egzaminem. Język polski”, wyd. Nowa Era, Warszawa 2016, dostępne tutaj: https://www.facebook.com/groups/534602533833263/. – „Zemsta” i „Dziady cz. II”.
Instrukcja:
Zapoznać się z materiałami dotyczącego dramatu (dramatu i komedii). Wydrukować i wkleić lub przepisać do „dużego” zeszytu. Wykonać zadania do tekstu – mały zeszyt.
Lekcja III
Temat: Rozwiązujemy przykładowy arkusz egzaminu ósmoklasisty.
Materiały:
-
L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016. Test nr 2 – s. 13-22 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/534602533833263/
Instrukcja:
Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.
Lekcja IV
Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
Materiały:
-
L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016. Test nr 4 – s. 34-41 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/534602533833263/
Instrukcja:
Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.
Polecamy stronę www.didakta.pl
Utrwalicie i poszerzycie swoją wiedzę!
Podczas każdego logowania się do didakta.pl należy korzystać z ikonki "Zaloguj się", znajdującej się w prawym górnym rogu strony głównej didakta.pl
Login:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Hasło: yeYJ2UDM
Drodzy uczniowie...
Możecie zrobić pracę według poniższych instrukcji i przysłać jej zdjęcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zdjęcia opublikujemy na stronie szkoły.
Miłej zabawy!!!
Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe
- Epodreczniki.pl
- Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
- Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
- Portal lektury.gov.pl
- Strona Centrum Nauki Kopernik
- Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
- Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
- Serwis Ninateka
- Serwis Muzykoteka Szkolna
- Biblioteka Cyfrowa Polona
- Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
- Serwis Telewizji Polskiej
- Serwis Polskie Radio Dzieciom
Od poniedziałku (16.03) Muzeum Powstania Warszawskiego będzie się z Wami łączyć on-line. Codziennie minimum wejścia na żywo z naszymi ekspertami, którzy podzielą się swoją wiedzą i pasją. Do zobaczenia po drugiej stronie ekranów.
Rozkład jazdy od poniedziałku 16.03 do piątku 20.03:
Godz. 9.00
Wirtualne zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego
Godz. 10.00
Lekcja historii on-line // Poziom: VII klasy szkoły podstawowej i starsi
Godz. 12.00
Lekcja historii on-line // Poziom: uczniowie klas I-VI (szkoły podstawowe)
Godz. 14.00
Wykład historyczny // Poziom: licealiści, studenci i wszyscy zainteresowani
GEOGRAFIA
Zachęcam do powtórzenia sobie materiału o przemyśle.Link poniżej
Gdyby nie otwierało się ,to proszę poinformowac mnie o tym na adres mailowy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klasa VII Historia
Temat : I wojna światowa na ziemiach polskich. (170-175 )
-
Sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym:
-
Wypisz miejsca bitew I wojny światowej , które miały miejsce na ziemiach polskich
-
Wypisz nazwy polskich formacji wojskowych podczas I wojny światowej i dowódców.
-
Wyjaśnij w jakim celu powstał poniższy plakat?
JĘZYK ROSYJSKI
Bardzo proszę, aby uczniowie podczas przerwy od szkoły powtórzyli i utrwalili wymowę oraz pisownię liczebników od 0 do 1000.
GEOGRAFIA 19.03.2020
Szkolny konkurs geograficzny dla chętnych uczniów z klas V-VIII |
Klasa VII proszę obejrzeć prezentację (dosyć długo się ładuje ale dacie radę) Link do prezentacji https://slideplayer.pl/slide/403489/
BIOLOGIA 19.03.2020
Proszę wykonać wszystkie ćwiczenia dotyczące układu oddechowego ze stron 74 i 75 zeszytu ćwiczeń.
Potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku na stronach 135-148.
Zadanie z doradztwa zawodowego
INFORMATYKA
Proszę zapoznać się z lekcją informatyki pod adresem https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6
W razie pytań piszcie na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam Was serdecznie!
CHEMIA KLASA VII
MATEMATYKA KLASA VII
-
ćwiczyć wyrażenia algebraiczne,rozwiązac test przed klasówką str.178/179
podręcznik
Tematy: Do czego służą równania?
Podręcznik : zad1,2 s,3 str. 187 i sprawdź czy umiesz str 188
zapisz definicję równania tożsamościowego, sprzecznego i równoważnego
-
zad 1,2str 190 i sprawdź czy umiesz str 191
-
Temat: Rozwiązanie równania
-
zad 1,2 str 193 oraz uzupełnić zeszyt ćwiczeń o tematyce równań.
Plastyka
Kl.VII- dokończyć pracę „Wielkanocny iris folding”
Język angielski
KlasaVII:
Poniedziałek, 16.03.20. Ćwiczenia w czytaniu, słownictwo- Sleep problems – str.71 w podręczniku ćw. 3 – Przeczytaj tekst i wybierz odpowiedź, ćw. 4 – Uzupełnij wyrażenia z ramki na podstawie tekstu, zapisz je w zeszycie i naucz się ich. W ćwiczeniach str. 67.
Środa, 18.03. 20 Symptoms and illnesses – Symptomy i choroby – słownictwo. W podręczniku - str. 73, ćw. 2 – przepisz wyrażenia z ramki i przetłumacz w zeszycie. W ćwiczeniach – ćw. 1 i 2 str. 69.
Piątek, 20. 03. 20, Problemy zdrowotne – dialogi sytuacyjne. Przeczytaj i przetłumacz dialog – podręcznik, str. 74. Ćw. 4, str. 74 – przepisz wyrażenia z ramki, przetłumacz je i naucz się ich na pamięć. Ćwiczenia, str.70, ćw. 1, 2 i 3.
Poniedziałek, 23.03, 20 Utrwalenie słownictwa z rozdziału Take care, podręcznik, str. 77 – ucz się i utrwalaj słownictwo z rozdziału 6.
Środa, 25.03.20 Utrwalenie słownictwa z rozdziału 6, podręcznik, strona 77. Wymowę można ćwiczyć ze słownikiem: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/add
Klasa VII – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka
Lekcja I
Temat: Pokolenie Kolumbów.
Materiały:
A. Kamiński, „Kamienie na szaniec”.
Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/
Instrukcja:
Na podstawie znajomości utworu oraz encyklopedii wykonaj zdania z karty pracy.
Lekcja II
Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
Materiały:
L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016.
Test nr 3 – s. 25-32 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/
Instrukcja:
Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.
Lekcja III
Temat: Pisownia partykuły „nie” z różnymi częściami mowy.
Materiały:
Podręcznik do języka polskiego, s. 244-245.
Zeszyt ćwiczeń.
Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/
Instrukcja:
Sporządzić notatkę do zeszytu (tabelka s. 244), a następnie wykonać w zeszycie zad. 3a s. 245 oraz 6 s. 245. Do wykonania także ćw. – z zeszytu cwieczeń oraz karta pracy.
Lekcja IV i V
Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.
Materiały:
Notatki w zeszycie
Podręcznik do języka polskiego
Karta pracy – materiał dostepny tutaj: /https://www.facebook.com/groups/583842938882001/
Instrukcja:
1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.
2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów
Lekcja VI i VII
Temat: Na scenie: podmiot i orzeczenie – utrwalenie wiadomości.
Materiały:
Notatki w zeszycie
Podręcznik do języka polskiego
Karta pracy – materiał dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/ oraz tutaj: https://epodreczniki.pl/a/na-scenie-podmiot-i-orzeczenie/DCAHA4C5c
Instrukcja:
1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.
Lekcja VIII i IX
Temat: Rycerze ortografii.
Materiały:
-
R. Wierzbicka, „Rycerze ortografii”, wyd. Meritum, Gdańsk 2017, dostępne tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/
-
Słownik ortograficzny
Instrukcja:
-
Przepisz tekst dyktanda do zeszytu – uzupełnij luki. W razie potrzeby sprawdź pisownię trudnych wyrazów w słowniku ortograficznym.
Lekcja X i XI
Temat: Co to jest homonim?
Materiały:
Podręcznik do języka polskiego, s. 247.
Zeszyt ćwiczeń
Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/
Instrukcja:
-
Wyjaśnij w zeszycie czym jest homonim (pojęcie w podręczniku, s. 247).
-
Wykonaj w zeszycie zad. 5, 3 oraz 7 z podręcznika s. 247.
-
Wykonaj ćwiczenia: z zeszytu ćwiczeń.
-
Przeczytaj tekst z karty pracy oraz wykonaj zadania do tekstu.
Pytania, wątpliwości i konsultacje:
https://www.facebook.com/groups/583842938882001/.
W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji
w formie wideokonferencji
(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)
Klasa VII – fizyka
Temat: Analiza wykresów ruchu jednostajnie przyspieszonego.
Do obejrzenia:
Do przeczytania: s. 146-150 (podręcznik)
Do zrobienia: Narysuj w zeszycie wykresy: a) drogi od czasu, b) prędkości od czasu, c) przyspieszenia od czasu w ruchu jednostajnie przyspieszonym w sytuacji, gdy prędkość początkowa jest równa zero oraz w sytuacji, gdy prędkość początkowa jest różna od zera (razem sześć wykresów). Rozwiąż zadania 2-7 s. 150-151 (podręcznik).
Historia Klasa VII
Temat: Na frontach I wojny światowej
Przeczytaj temat w podręczniku (161-167s.). Po lekturze uzupełnij wiedzę na podstawie filmu z poniższego linku:
– wybuch I wojny światowej
W oparciu o zdobyte informacje sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym
1.Wypisz państwa
a)Ententy i ich sojuszników
b)państwa centralne i ich sojuszników
c)najważniejsze bitwy I wojny światowej
2. Dlaczego Stany Zjednoczone zaangażowały się w działania wojenne.
3.Jaki wpływ na losy I wojny światowej miał udział Stanów Zjednoczonych.
4Wyjaśnij terminy
a)wojna błyskawiczna
b)wojna pozycyjna
5.Wypisz państwa wchodzące w skład zwycięskiej Wielkiej Czwórki
Dodatkowe materiały:
Quiz o I wojnie światowej online(link poniżej)
https://wiadomosci.onet.pl/ciekawostki/co-wiesz-o-i-wojnie-swiatowej-quiz/qcjfkl7
GEOGRAFIA KL.VII
Temat: Zmiany w polskim przemyśle.
Do zeszytu wraz ze zwięzłą notatką:
1.Główne działy przemysłu.
2.Przyczyny zmian w strukturze przemysłu Polski.
3.Skutki restrukturyzacji polskiego przemysłu.
Proszę do tego tematu wykonać dowolne 3 ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.
Pomocne linki
- Kategoria: nauka zdalna
- Odsłony: 3705
Polecamy lekcje online - oglądać można bezpośrednio na youtube.
Link do kanału na yotube https://www.youtube.com/channel/UCXkeiZ2i3F_LeVnvjj4a07Q
- Odsłony: 2671
Matematyka 24.03.2020
Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych.
Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!
W zeszycie proszę zrobić zad. 11 i 12 str. 240 z podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD
JĘZYK ANGIELSKI poniedziałek 23.03.2020
klasa VI
Topic: „We’ve brought dessert” - zastosowanie czasu Present Perfect.
Hello Dear Students!
Zaczynamy przygodę z czasem Present Perfect.
W zeszłym tygodniu, wstępnie się z nim zapoznaliście oglądając 1 lub 2 krótkie filmy. Dzisiaj proszę abyście zapisali w zeszytach (lub wkleili) notatkę „Opis czasu Present Perfect” dostępną tutaj (Załącznik 1).
Kolejne zadania dla Was to:
Przeczytaj tekst „We’ve brought dessert” na str. 82, postaraj się jak najdokładniej go zrozumieć – słowa, których nie znasz lub nie pamiętasz sprawdź w słowniczku na str. 89 lub w słowniku internetowym, np. https://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/eat
Wypisz z tego tekstu zdania w czasie Present Perfect w zeszycie.
Np. We’ve brought dessert. („’ve” to skrócone „have”)
Jeśli nie jesteś pewien/pewna, czy wybrane przez Ciebie zdania są właściwe, upewnij się czy:
- w tym zdaniu jest have (‘ve) lub has (‘s) ;
jeśli to przeczenie to - haven’t lub hasn’t
- i zaraz po tym trzecia forma czasownika (lista czasowników str. 123, kolumna Past Participle.)
Np. „hasn’t made” w zdaniu „Gran hasn’t made dessert today” („made” to oczywiście trzecia forma czasownika „make” - robić).
Uwaga: pamiętaj, że czasowniki regularne mają w trzeciej formie końcówkę
-ed, tak samo jak w drugiej formie.
Posłuchaj kilkakrotnie nagrania 3.05 (Załącznik 2). Słuchając nagrania i śledząc tekst naucz się czytać tekst „We’ve brought dessert”. Staraj się naśladować poprawną wymowę i intonację.
Nadal utrwalaj słówka (str. 89), ćwicz wymowę z z Wordlist Audio 6 (Załącznik 3)
Good luck!
Historia
Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów(152-157)
I Sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym
1.Wypisz najważniejsze wydarzenia z panowania
a)Augusta II Mocnego
b)Augusta III
2.Wyjaśnij znaczenie powiedzeń:
-„Jedni do Sasa. Drudzy do Lasa”
-„Za króla Sasa jedz pij i popuszczaj pasa.”
II W ramach utrwalenia rozwiąż quiz:
http://testwiedzy.pl/game/33687.html
Matematyka 23.03.2020
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!
W zeszycie proszę zrobić zad. 10 str. 240 z podręcznika.
https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD
Technika
Zachęcam do wykonania baranka według poniższej instrukcji. Zamiast waty można wykorzystać płatki kosmetyczne, kuleczki z bibuły lub inne materiały, które posiadamy w domu.
Można zrobić zdjęcie swojej pracy i przesłać na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zdjęcia prac będę zamieszczała na stronie szkoły. Miłej zabawy!!!
Szkolny konkurs geograficzny dla chętnych uczniów z klas V-VIII
Informacje o konkursie do pobrania
BIOLOGIA 19.03.2020
Proszę wykonać wszystkie ćwiczenia dotyczące mięczaków (zeszyt ćwiczeń str. 59 - 62).
Potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku na stronach 71-76.
INFORMATYKA
Proszę zapoznać się z lekcjami informatyki na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5
tydzień 1 - Proszę przeczytać lekcję i w miarę możliwości ściągnąć i zainstalować na swoim komputerze Scratch i przećwiczyć sobie te zadania. Zadań nie wysyłamy do nauczyciela.
w przyszłym tygodniu - tydzień 2 - zapoznać się z zasadami netykiety, założyć własną skrzynkę pocztową (jeśli nie posiadacie) według instrukcji zawartych w lekcji.
W razie pytań piszcie na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam Was serdecznie!
PLASTYKA
kl. VI-Kartka wielkanocna
format 10cm/15cm; technika dowolna płaska
MATEMATYKA
(poniedziałek 16.03.2020)
podręcznik str. 250 temat "Porównywanie liczb"
zad. 90, 91, 92 (zrobić w zeszycie)
testy powtórzeniowe do zrobienia w internecie na stronie gwo.pl
https://gwo.pl/strony/2893/seo_link:klasa-6-strefa-ucznia-procenty
https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow
i łamigłówki https://gwo.pl/strony/2444/seo_link:materialy-strefa-ucznia-6sp
(wtorek 17.03.2020)
Proszę wykonać ćwiczenia na stronach internetowych:
https://szaloneliczby.pl/termometr/
https://epodreczniki.pl/a/liczby-ujemne-na-osi-liczbowej/D1HHn7pVf
(środa 18.03.2020)
Lekcje powtórzeniowe z e-podręcznika:
https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/DAGxelA62
https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-rownolegloboku/Ds45IFoZb (ćw. 3 do zeszytu)
(piątek 20.03.2020)
Lekcja powtórzeniowa - Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.
Przeczytaj:
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-ulamkow-zwyklych/
Wykonaj ćwiczenia:
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow/
https://szaloneliczby.pl/skracanie-ulamkow-zwyklych-puzzle/
Klasa VI – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka
Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie klasy VI czytają lekturę obowiązkową pt. „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa.”. Podczas lektury proszę odnaleźć i zaznaczyć fiszkami fragmenty dotyczące głównych bohaterów, a także Aslana i czarownicy.
Lekcja I
Temat: Przygotowujemy pudełko lekturowe – „W pustyni i w puszczy”.
Materiały:
-
H. Sienkiewicz – „W pustyni i w puszczy”
Instrukcja:
Zgodnie z przydzielonymi na lekcji zadaniami uczniowie wykonują pomoce, które będą stanowiły materiał powtórzeniowy na temat omawianej lektury. Szczegółowe informacje na temat przydzielonych zadań znajdują się tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Lekcja II
Temat: Warsztat autora dłuższych form wypowiedzi pisemnej – opowiadanie.
Materiałÿ:
-
Zeszyt przedmiotowy z notatkami
-
Materiał powtórzeniowy dostępny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
Przypomnij sobie podstawowe informacje o opowiadaniu lub zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/, a następnie napisz opowiadanie, którego bohaterem będzie człowiek, który pod wpływem zdarzeń zmienia swoje postępowanie. W opowiadaniu umieść dialog.
Lekcja III i IV
Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.
Materiały:
-
Notatki w zeszycie
-
Podręcznik do języka polskiego
-
Karta pracy – materiał dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.
2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów.
Lekcja V
Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
Materiały:
-
L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016. Test nr 5– s. 44-51 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.
Lekcja VI i VII
Temat: Rycerze ortografii.
Materiały:
-
R. Wierzbicka, „Rycerze ortografii”, wyd. Meritum, Gdańsk 2017., dostępne tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
-
Słownik ortograficzny
Instrukcja:
1. Przepisz tekst dyktanda do zeszytu – uzupełnij luki. W razie potrzeby sprawdź pisownię trudnych wyrazów w słowniku ortograficznym.
Lekcja VIII i IX
Temat: Utrwalenie wiadomości o ogłoszeniu i zaproszeniu.
Materiały:
-
B. Surdej, A. Surdej, „Pisanie nie jest trudne!”, wyd. WsiP, Warszawa 2015 - informacje powtórzeniowe o ogłoszeniu i zaproszeniu dostępne tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
-
Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/
Instrukcja:
1. Przypomnij sobie podstawowe informacje dotyczącą ogłoszenia i zaproszenia. Sporządź samodzielnie notatkę lub skorzystaj z gotowych materiałów: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.
2. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania z karty pracy.
Lekcja X i XI
Temat: Rycerski tatuś – czytamy fragment książki Małgorzaty Musierowicz.
Materiały:
-
Podręcznik do języka polskiego, s. 220
Instrukcja:
1. Przeczytaj tekst w podręczniku (s. 220-222), a następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym ćw.
- 1, 2, 3 s. 222;
-5, 6, 7, 9, 10a s. 223.
Pytania, wątpliwości i konsultacje: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.
W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji
w formie wideokonferencji
(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)
TECHNIKA
Zachęcam do wykonania pracy dodatkowej - wyszywanka matematyczna lub kartka wielkanocna.
Przykładowa instrukcja na stronie
lub kartka wielkanocna
Wykorzystujemy materiały, które mamy w domu.
JĘZYK ANGIELSKI KLASA VI
Do 26 marca proszę nauczyć się słówek ze strony 89 w podręczniku: p. 6.1 i 6.2 ( nauczyć się tłumaczyć z języka polskiego na angielski), p. 6.3, 6.4 i 6.5 (z j. angielskiego na polski).
Ćwiczyć wymowę z nagraniem Wordlist Audio 6 (załącznik - kliknij i pobierz tutaj)
lub ze słownikiem:
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/add
(ikonka głośnika UK)
Poniedziałek:
Topic: Cooking and eating – słownictwo związane z gotowaniem.
Proszę zrobić w zeszycie zadanie 3 str. 81 podr. korzystając ze słowniczka na stronie 89.
Polecenie: Popatrz na ilustracje na stronie 80. Uzupełnij zdania czasownikami z ramki.
Środa:
(Temat ten sam) Proszę zrobić zadanie 1, 2 i 3 ze str. 90 w podręczniku, korzystając z listy słówek str. 89.
Polecenia do zadań:
Zad. 1. Uzupełnij zdania rzeczownikami i czasownikami związanymi z gotowaniem.
Zad. 2. Dopasuj słowa do ilustracji
Zad. 3. Uzupełnij zdania słowami z ramki
Dla chętnych: Obejrzeć film:
„Na co komu Present Perfect?”
Czwartek:
Topic: Czas Present Perfect – wprowadzenie.
Przypomnieć i utrwalić drugą formę (Past Simple) oraz nauczyć się trzeciej formy (Past Participle) czasowników:
be, break, buy, come, do, eat, find, get, go, have, leave, lose, meet, see, take. Lista: str. 123 w podr.
Uważnie wysłuchać fragmentu lekcji „Język angielski – Present Perfect” (do 4.30 min.) i przygotować (zapisać na kartce) pytania dotyczące czasu Present Perfect, które chcielibyście zadać nauczycielowi, np. dotyczące czegoś co było niezrozumiałe.
Język angielski – Present Perfect:
Historia klasa VI
Temat: Powtórzenie wiadomości: Od absolutyzmu do republiki
W ramach powtórzenia wiadomości wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania podsumowujące Dział: Od absolutyzmu do republiki.
Opowiedz pisemnie w zeszycie przedmiotowym na pytania w z 150 strony w podręczniku.
Linki do filmów związanych z działem:
historia USA
rozwój terytorialny Rosji w XVIII wieku
GEOGRAFIA KL. VI
Temat:Lekcja powtórzeniowa.
Proszę w zeszycie ćwiczeń zrobić do tego tematu ćwiczenia .Uczymy się do sprawdzianu z działu” Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”.
- Kategoria: nauka zdalna
- Odsłony: 3116