Zadania dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym:

Wiedza o społeczeństwie

Temat : Sądy i trybunały.

  1. Przeczytaj temat w podręczniku.

  2. Zapoznaj się z schematem funkcjonowania polskich sądów.

https://www.rmf24.pl/fakty/news-struktura-polskich-sadow-zobacz-infografike,nId,2418872


  1. Na czym polega zasada niezależności sądów w Polsce?


Temat Media i opinia publiczna

1.Wypisz w zeszycie przedmiotowym współczesne środki masowego przekazu.

2.Napisz dlaczego media są nazywane IV władzą ?


Historia

Temat : Polski październik.

1.Przeczytaj temat w podręczniku od 182 do186 strony.

2.W ramach uzupełnienia wiedzy obejrzyj poniższy film:

Temat: PRL w latach 1956 -1970.

1.Przeczytaj temat od 187 do 192 strony.

2.Wypisz przyczyny protestów mieszkańców PRL przeciwko komunistycznym władzom w latach 1956 -1970.

Informatyka

Proszę zapoznać się z filmem i zrobić zad. 6 str. 154 z podręcznika. Zadanie wykonaj w programie LibreOffice Calc.

 

Matematyka 23.03.2020

Temat: Kąty i ich rodzaje - powtórzenie.

Proszę zapoznać się z materiałem na stronie https://epodreczniki.pl/a/katy-i-ich-rodzaje/DMIBNJUXC

Proszę zrobić z tej lekcji ćwiczenia: 1, 3, 4, 5, 9, 10.

 

Język angielski

W dalszym ciągu ćwiczyć słownictwo ze str. 30 z podręcznika (Edukacja).

W ćwiczeniach str.172. Spróbuj wykonać te ćwiczenia. Powodzenia.

 

Matematyka 19.03.2020

Proszę zapoznać się z lekcją z e-podręcznika pod adresem https://epodreczniki.pl/a/graniastoslup-prosty/D1CSBwMzJ

- wykonać wszystkie ćwiczenia z tej lekcji (ćwiczenie 4 zrobić w zeszycie).

Proszę zapoznać się z materiałem ze strony https://epodreczniki.pl/a/graniastoslupy-proste/DQUfbj3vK

- wykonać ćwiczenia (bez ćwiczenia 5 i 6).

Powodzenia!

 

Matematyka

Proszę zrobić test interaktywny na stronie https://gwo.pl/strony/3085/seo_link:figury-geometryczne-na-plaszczyznie-kl-8

oraz sprawdzian na stronie https://szaloneliczby.pl/figury-geometryczne-sprawdzian-klasa-8/

 

Nauczanie indywidualne klasa VIII – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka

 

 

 

Lekcja I i II

 

Temat: Wybrane lektury z podstawy programowej – powtórzenie wiadomości o dramacie.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Zapoznać się z materiałami dotyczącego dramatu (dramatu i komedii). Wydrukować i wkleić lub przepisać do „dużego” zeszytu. Wykonać zadania do tekstu – mały zeszyt.

 

 

Lekcja III

 

Temat: Rozwiązujemy przykładowy arkusz egzaminu ósmoklasisty.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

Lekcja IV

Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

Polecamy stronę www.didakta.pl

Utrwalicie i poszerzycie swoją wiedzę!

Podczas każdego logowania się do didakta.pl należy korzystać z ikonki "Zaloguj się", znajdującej się w prawym górnym rogu strony głównej didakta.pl

Login:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Hasło: yeYJ2UDM

 

Drodzy uczniowie...

Możecie zrobić pracę według poniższych instrukcji i przysłać jej zdjęcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdjęcia opublikujemy na stronie szkoły.

 Miłej zabawy!!!

 

Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe

  1. Epodreczniki.pl
  2. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
  3. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
  4. Portal lektury.gov.pl
  5. Strona Centrum Nauki Kopernik
  6. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
  7. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
  8. Serwis Ninateka
  9. Serwis Muzykoteka Szkolna
  10. Biblioteka Cyfrowa Polona
  11. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
  12. Serwis Telewizji Polskiej
  13. Serwis Polskie Radio Dzieciom

Od poniedziałku (16.03) Muzeum Powstania Warszawskiego będzie się z Wami łączyć on-line. Codziennie minimum wejścia na żywo z naszymi ekspertami, którzy podzielą się swoją wiedzą i pasją. Do zobaczenia po drugiej stronie ekranów.

Rozkład jazdy od poniedziałku 16.03 do piątku 20.03:

Godz. 9.00
Wirtualne zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego

Godz. 10.00
Lekcja historii on-line // Poziom: VII klasy szkoły podstawowej i starsi

Godz. 12.00
Lekcja historii on-line // Poziom: uczniowie klas I-VI (szkoły podstawowe)

Godz. 14.00
Wykład historyczny // Poziom: licealiści, studenci i wszyscy zainteresowani

 GEOGRAFIA

Zachęcam do powtórzenia sobie materiału o przemyśle.Link poniżej

https://padlet.com/iwcia_w/svfvznjzze23?fbclid=IwAR2fVfAPSqWib4AdTSs006PgZmXXXho9CC1-03GBDGZ8aZDzuLlVTSUf-Y0

Gdyby nie otwierało się ,to proszę poinformowac mnie o tym na adres mailowy

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa VII Historia

Temat : I wojna światowa na ziemiach polskich. (170-175 )

  1. Sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym:

  1. Wypisz miejsca bitew I wojny światowej , które miały miejsce na ziemiach polskich

  2. Wypisz nazwy polskich formacji wojskowych podczas I wojny światowej i dowódców.

  3. Wyjaśnij w jakim celu powstał poniższy plakat?

Plakat do pobrania tutaj

JĘZYK ROSYJSKI

Bardzo proszę, aby uczniowie podczas przerwy od szkoły powtórzyli i utrwalili wymowę oraz pisownię liczebników od 0 do 1000.

GEOGRAFIA 19.03.2020

Szkolny konkurs geograficzny dla chętnych uczniów z klas V-VIII

Informacje o konkursie do pobrania

Klasa VII proszę obejrzeć prezentację (dosyć długo się ładuje ale dacie radę) Link do prezentacji https://slideplayer.pl/slide/403489/

BIOLOGIA 19.03.2020

Proszę wykonać wszystkie ćwiczenia dotyczące układu oddechowego ze stron 74 i 75 zeszytu ćwiczeń.
Potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku na stronach 135-148.

Zadanie z doradztwa zawodowego

INFORMATYKA

Proszę zapoznać się z lekcją informatyki pod adresem https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty6

W razie pytań piszcie na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam Was serdecznie!

 

CHEMIA KLASA VII

Zadanie do pobrania tutaj

 

MATEMATYKA KLASA VII

  • ćwiczyć wyrażenia algebraiczne,rozwiązac test przed klasówką str.178/179

    podręcznik

    Tematy: Do czego służą równania?

    Podręcznik : zad1,2 s,3 str. 187 i sprawdź czy umiesz str 188

    zapisz definicję równania tożsamościowego, sprzecznego i równoważnego

  • zad 1,2str 190 i sprawdź czy umiesz str 191

  • Temat: Rozwiązanie równania

  • zad 1,2 str 193 oraz uzupełnić zeszyt ćwiczeń o tematyce równań.

 

Plastyka

Kl.VII- dokończyć pracę „Wielkanocny iris folding”

 

Język angielski

KlasaVII:

 

Poniedziałek, 16.03.20. Ćwiczenia w czytaniu, słownictwo- Sleep problems – str.71 w podręczniku ćw. 3 – Przeczytaj tekst i wybierz odpowiedź, ćw. 4 – Uzupełnij wyrażenia z ramki na podstawie tekstu, zapisz je w zeszycie i naucz się ich. W ćwiczeniach str. 67.

 

Środa, 18.03. 20 Symptoms and illnesses – Symptomy i choroby – słownictwo. W podręczniku - str. 73, ćw. 2 – przepisz wyrażenia z ramki i przetłumacz w zeszycie. W ćwiczeniach – ćw. 1 i 2 str. 69.

 

Piątek, 20. 03. 20, Problemy zdrowotne – dialogi sytuacyjne. Przeczytaj i przetłumacz dialog – podręcznik, str. 74. Ćw. 4, str. 74 – przepisz wyrażenia z ramki, przetłumacz je i naucz się ich na pamięć. Ćwiczenia, str.70, ćw. 1, 2 i 3.

 

Poniedziałek, 23.03, 20 Utrwalenie słownictwa z rozdziału Take care, podręcznik, str. 77 – ucz się i utrwalaj słownictwo z rozdziału 6.

 

Środa, 25.03.20 Utrwalenie słownictwa z rozdziału 6, podręcznik, strona 77. Wymowę można ćwiczyć ze słownikiem: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/add

Klasa VII – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka

 

 

Lekcja I

 

Temat: Pokolenie Kolumbów.

 

Materiały:

A. Kamiński, „Kamienie na szaniec”.

Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/

 

Instrukcja:

Na podstawie znajomości utworu oraz encyklopedii wykonaj zdania z karty pracy.

 

 

 

Lekcja II

 

Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

 

Materiały:

L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016.

Test nr 3 – s. 25-32 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

Lekcja III

 

Temat: Pisownia partykuły „nie” z różnymi częściami mowy.

 

Materiały:

Podręcznik do języka polskiego, s. 244-245.

Zeszyt ćwiczeń.

Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/

 

Instrukcja:

Sporządzić notatkę do zeszytu (tabelka s. 244), a następnie wykonać w zeszycie zad. 3a s. 245 oraz 6 s. 245. Do wykonania także ćw. – z zeszytu cwieczeń oraz karta pracy.

 

 

 

Lekcja IV i V

 

Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.

 

Materiały:

Notatki w zeszycie

Podręcznik do języka polskiego

Karta pracy – materiał dostepny tutaj: /https://www.facebook.com/groups/583842938882001/

 

Instrukcja:

1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.

2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów

 

 

Lekcja VI i VII

 

Temat: Na scenie: podmiot i orzeczenie – utrwalenie wiadomości.

 

Materiały:

Notatki w zeszycie

Podręcznik do języka polskiego

Karta pracy – materiał dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/ oraz tutaj: https://epodreczniki.pl/a/na-scenie-podmiot-i-orzeczenie/DCAHA4C5c

 

Instrukcja:

1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.

 

 

 

 

Lekcja VIII i IX

 

 

Temat: Rycerze ortografii.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

  1. Przepisz tekst dyktanda do zeszytu – uzupełnij luki. W razie potrzeby sprawdź pisownię trudnych wyrazów w słowniku ortograficznym.

 

 

 

Lekcja X i XI

 

Temat: Co to jest homonim?

 

Materiały:

Podręcznik do języka polskiego, s. 247.

Zeszyt ćwiczeń

 

Karta pracy dostępna tutaj: https://www.facebook.com/groups/583842938882001/

 

Instrukcja:

  1. Wyjaśnij w zeszycie czym jest homonim (pojęcie w podręczniku, s. 247).

  2. Wykonaj w zeszycie zad. 5, 3 oraz 7 z podręcznika s. 247.

  3. Wykonaj ćwiczenia: z zeszytu ćwiczeń.

  4. Przeczytaj tekst z karty pracy oraz wykonaj zadania do tekstu.

 

Pytania, wątpliwości i konsultacje:

https://www.facebook.com/groups/583842938882001/.

W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji

w formie wideokonferencji

(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)

 

Klasa VII – fizyka

Temat: Analiza wykresów ruchu jednostajnie przyspieszonego.

Do obejrzenia:

Do przeczytania: s. 146-150 (podręcznik)

Do zrobienia: Narysuj w zeszycie wykresy: a) drogi od czasu, b) prędkości od czasu, c) przyspieszenia od czasu w ruchu jednostajnie przyspieszonym w sytuacji, gdy prędkość początkowa jest równa zero oraz w sytuacji, gdy prędkość początkowa jest różna od zera (razem sześć wykresów). Rozwiąż zadania 2-7 s. 150-151 (podręcznik).

Historia Klasa VII

Temat: Na frontach I wojny światowej

Przeczytaj temat w podręczniku (161-167s.). Po lekturze uzupełnij wiedzę na podstawie filmu z poniższego linku:

– wybuch I wojny światowej

W oparciu o zdobyte informacje sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym

1.Wypisz państwa

a)Ententy i ich sojuszników

b)państwa centralne i ich sojuszników

c)najważniejsze bitwy I wojny światowej

2. Dlaczego Stany Zjednoczone zaangażowały się w działania wojenne.

3.Jaki wpływ na losy I wojny światowej miał udział Stanów Zjednoczonych.

4Wyjaśnij terminy

a)wojna błyskawiczna

b)wojna pozycyjna

5.Wypisz państwa wchodzące w skład zwycięskiej Wielkiej Czwórki

Dodatkowe materiały:

Quiz o I wojnie światowej online(link poniżej)

https://wiadomosci.onet.pl/ciekawostki/co-wiesz-o-i-wojnie-swiatowej-quiz/qcjfkl7

GEOGRAFIA KL.VII

Temat: Zmiany w polskim przemyśle.

Do zeszytu wraz ze zwięzłą notatką:

1.Główne działy przemysłu.

2.Przyczyny zmian w strukturze przemysłu Polski.

3.Skutki restrukturyzacji polskiego przemysłu.

Proszę do tego tematu wykonać dowolne 3 ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń.

Pomocne linki

 

Matematyka 24.03.2020

Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych.

Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!

W zeszycie proszę zrobić zad. 11 i 12 str. 240 z podręcznika.

https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD

 

JĘZYK ANGIELSKI poniedziałek 23.03.2020

klasa VI

Topic: „We’ve brought dessert” - zastosowanie czasu Present Perfect.

 

Hello Dear Students!

Zaczynamy przygodę z czasem Present Perfect.

W zeszłym tygodniu, wstępnie się z nim zapoznaliście oglądając 1 lub 2 krótkie filmy. Dzisiaj proszę abyście zapisali w zeszytach (lub wkleili) notatkę „Opis czasu Present Perfect” dostępną tutaj (Załącznik 1).

Kolejne zadania dla Was to:

Przeczytaj tekst „We’ve brought dessert” na str. 82, postaraj się jak najdokładniej go zrozumieć – słowa, których nie znasz lub nie pamiętasz sprawdź w słowniczku na str. 89 lub w słowniku internetowym, np. https://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/eat

Wypisz z tego tekstu zdania w czasie Present Perfect w zeszycie.

Np. We’ve brought dessert. („’ve” to skrócone „have”)

Jeśli nie jesteś pewien/pewna, czy wybrane przez Ciebie zdania są właściwe, upewnij się czy:

- w tym zdaniu jest have (‘ve) lub has (‘s) ;

jeśli to przeczenie to - haven’t lub hasn’t

- i zaraz po tym trzecia forma czasownika (lista czasowników str. 123, kolumna Past Participle.)

Np. hasn’t made” w zdaniu „Gran hasn’t made dessert today” („made” to oczywiście trzecia forma czasownika „make” - robić).

Uwaga: pamiętaj, że czasowniki regularne mają w trzeciej formie końcówkę

-ed, tak samo jak w drugiej formie.

Posłuchaj kilkakrotnie nagrania 3.05 (Załącznik 2). Słuchając nagrania i śledząc tekst naucz się czytać tekst „We’ve brought dessert”. Staraj się naśladować poprawną wymowę i intonację.

Nadal utrwalaj słówka (str. 89), ćwicz wymowę z z Wordlist Audio 6 (Załącznik 3)

 

Good luck!

Załączniki do pobrania

Historia

Temat: Rzeczpospolita pod rządami Wettinów(152-157)

I Sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym

1.Wypisz najważniejsze wydarzenia z panowania

a)Augusta II Mocnego

b)Augusta III

2.Wyjaśnij znaczenie powiedzeń:

-„Jedni do Sasa. Drudzy do Lasa”

-„Za króla Sasa jedz pij i popuszczaj pasa.”

II W ramach utrwalenia rozwiąż quiz:

http://testwiedzy.pl/game/33687.html

Matematyka 23.03.2020

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Proszę zapoznać się z materiałem ze poniższej strony (Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych) i wykonać 6 dowolnych ćwiczeń. Powodzenia!

W zeszycie proszę zrobić zad. 10 str. 240 z podręcznika.

https://epodreczniki.pl/a/dzialania-na-ulamkach-dziesietnych/DhVfWtVqD

 

Technika

Zachęcam do wykonania baranka według poniższej instrukcji. Zamiast waty można wykorzystać płatki kosmetyczne, kuleczki z bibuły lub inne materiały, które posiadamy w domu.

Można zrobić zdjęcie swojej pracy i przesłać na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdjęcia prac będę zamieszczała na stronie szkoły. Miłej zabawy!!!

 

Szkolny konkurs geograficzny dla chętnych uczniów z klas V-VIII

Informacje o konkursie do pobrania

 

BIOLOGIA 19.03.2020

Proszę wykonać wszystkie ćwiczenia dotyczące mięczaków (zeszyt ćwiczeń str. 59 - 62).
Potrzebne informacje znajdziesz w podręczniku na stronach 71-76.

 

INFORMATYKA

Proszę zapoznać się z lekcjami informatyki na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty5

tydzień 1 - Proszę przeczytać lekcję i w miarę możliwości ściągnąć i zainstalować na swoim komputerze Scratch i przećwiczyć sobie te zadania. Zadań nie wysyłamy do nauczyciela.

w przyszłym tygodniu - tydzień 2 - zapoznać się z zasadami netykiety, założyć własną skrzynkę pocztową (jeśli nie posiadacie) według instrukcji zawartych w lekcji.

W razie pytań piszcie na mój email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam Was serdecznie!

 

PLASTYKA

kl. VI-Kartka wielkanocna

format 10cm/15cm; technika dowolna płaska

 

MATEMATYKA

(poniedziałek 16.03.2020)

podręcznik str. 250 temat "Porównywanie liczb"

zad. 90, 91, 92 (zrobić w zeszycie)

testy powtórzeniowe do zrobienia w internecie na stronie gwo.pl

https://gwo.pl/strony/2893/seo_link:klasa-6-strefa-ucznia-procenty

https://gwo.pl/strony/2130/seo_link:klasa-6-pola-wielokatow

i łamigłówki https://gwo.pl/strony/2444/seo_link:materialy-strefa-ucznia-6sp

(wtorek 17.03.2020)

Proszę wykonać ćwiczenia na stronach internetowych:

https://szaloneliczby.pl/termometr/

https://epodreczniki.pl/a/liczby-ujemne-na-osi-liczbowej/D1HHn7pVf

(środa 18.03.2020)

Lekcje powtórzeniowe z e-podręcznika:

https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/DAGxelA62

https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-rownolegloboku/Ds45IFoZb (ćw. 3 do zeszytu)

(piątek 20.03.2020)

Lekcja powtórzeniowa - Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.

Przeczytaj:

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-ulamkow-zwyklych/

Wykonaj ćwiczenia:

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow/

https://szaloneliczby.pl/skracanie-ulamkow-zwyklych-puzzle/

 

Klasa VI – język polski, nauczyciel: Katarzyna Śliwka

 

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami uczniowie klasy VI czytają lekturę obowiązkową pt. „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa.”. Podczas lektury proszę odnaleźć i zaznaczyć fiszkami fragmenty dotyczące głównych bohaterów, a także Aslana i czarownicy.

 

 

Lekcja I

Temat: Przygotowujemy pudełko lekturowe – „W pustyni i w puszczy”.

 

Materiały:

  • H. Sienkiewicz – „W pustyni i w puszczy”

 

Instrukcja:

Zgodnie z przydzielonymi na lekcji zadaniami uczniowie wykonują pomoce, które będą stanowiły materiał powtórzeniowy na temat omawianej lektury. Szczegółowe informacje na temat przydzielonych zadań znajdują się tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/

 

 

 

Lekcja II

 

Temat: Warsztat autora dłuższych form wypowiedzi pisemnej – opowiadanie.

 

Materiałÿ:

 

Instrukcja:

Przypomnij sobie podstawowe informacje o opowiadaniu lub zajrzyj tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/, a następnie napisz opowiadanie, którego bohaterem będzie człowiek, który pod wpływem zdarzeń zmienia swoje postępowanie. W opowiadaniu umieść dialog.

 

 

 

Lekcja III i IV

Temat: Powtórzenie wiadomości o wybranych częściach mowy.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Wykonać ćwiczenia z karty pracy.

2. Przygotować lapbook na podstawie udostępnionych materiałów.

 

 

 

Lekcja V

Temat: Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.

 

Materiały:

  • L. Sadowska-Kupracz, I. Szaro, „Zdążyć przed…”, wyd. NIKO, Kijewo Królewskie 2016. Test nr 5– s. 44-51 – dostepny tutaj: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/

 

Instrukcja:

Wykonujemy zdania 1-21. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 

 

Lekcja VI i VII

Temat: Rycerze ortografii.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Przepisz tekst dyktanda do zeszytu – uzupełnij luki. W razie potrzeby sprawdź pisownię trudnych wyrazów w słowniku ortograficznym.

 

 

Lekcja VIII i IX

Temat: Utrwalenie wiadomości o ogłoszeniu i zaproszeniu.

 

Materiały:

 

Instrukcja:

1. Przypomnij sobie podstawowe informacje dotyczącą ogłoszenia i zaproszenia. Sporządź samodzielnie notatkę lub skorzystaj z gotowych materiałów: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.

2. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym zadania z karty pracy.

 

 

 

Lekcja X i XI

 

Temat: Rycerski tatuś – czytamy fragment książki Małgorzaty Musierowicz.

 

Materiały:

  • Podręcznik do języka polskiego, s. 220

 

Instrukcja:

1. Przeczytaj tekst w podręczniku (s. 220-222), a następnie wykonaj w zeszycie przedmiotowym ćw.

- 1, 2, 3 s. 222;

-5, 6, 7, 9, 10a s. 223.

 

Pytania, wątpliwości i konsultacje: https://www.facebook.com/groups/545759202730825/.

W razie potrzeb możliwe jest prowadzenie lekcji

w formie wideokonferencji

(po wcześniejszym ustaleniu terminu ze wszystkimi uczniami danej klasy)

 

TECHNIKA

Zachęcam do wykonania pracy dodatkowej - wyszywanka matematyczna lub kartka wielkanocna.

Przykładowa instrukcja na stronie 

lub kartka wielkanocna

Wykorzystujemy materiały, które mamy w domu.

 

JĘZYK ANGIELSKI KLASA VI

 

Do 26 marca proszę nauczyć się słówek ze strony 89 w podręczniku: p. 6.1 i 6.2 ( nauczyć się tłumaczyć z języka polskiego na angielski), p. 6.3, 6.4 i 6.5 (z j. angielskiego na polski).

Ćwiczyć wymowę z nagraniem Wordlist Audio 6 (załącznik - kliknij i pobierz tutaj)

lub ze słownikiem:

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/add

(ikonka głośnika UK)

 

Poniedziałek:

Topic: Cooking and eating – słownictwo związane z gotowaniem.

 

Proszę zrobić w zeszycie zadanie 3 str. 81 podr. korzystając ze słowniczka na stronie 89.

Polecenie: Popatrz na ilustracje na stronie 80. Uzupełnij zdania czasownikami z ramki.

 

Środa:

(Temat ten sam) Proszę zrobić zadanie 1, 2 i 3 ze str. 90 w podręczniku, korzystając z listy słówek str. 89.

Polecenia do zadań:

Zad. 1. Uzupełnij zdania rzeczownikami i czasownikami związanymi z gotowaniem.

Zad. 2. Dopasuj słowa do ilustracji

Zad. 3. Uzupełnij zdania słowami z ramki

 

Dla chętnych: Obejrzeć film:

„Na co komu Present Perfect?”

 

Czwartek:

Topic: Czas Present Perfect – wprowadzenie.

Przypomnieć i utrwalić drugą formę (Past Simple) oraz nauczyć się trzeciej formy (Past Participle) czasowników:

 

be, break, buy, come, do, eat, find, get, go, have, leave, lose, meet, see, take. Lista: str. 123 w podr.

 

Uważnie wysłuchać fragmentu lekcji „Język angielski – Present Perfect” (do 4.30 min.) i przygotować (zapisać na kartce) pytania dotyczące czasu Present Perfect, które chcielibyście zadać nauczycielowi, np. dotyczące czegoś co było niezrozumiałe.

 

Język angielski – Present Perfect:

Historia klasa VI

Temat: Powtórzenie wiadomości: Od absolutyzmu do republiki

W ramach powtórzenia wiadomości wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania podsumowujące Dział: Od absolutyzmu do republiki.

Opowiedz pisemnie w zeszycie przedmiotowym na pytania w z 150 strony w podręczniku.

Linki do filmów związanych z działem:

historia USA

rozwój terytorialny Rosji w XVIII wieku

GEOGRAFIA KL. VI

Temat:Lekcja powtórzeniowa.

Proszę w zeszycie ćwiczeń zrobić do tego tematu ćwiczenia .Uczymy się do sprawdzianu z działu” Środowisko przyrodnicze i ludność Europy”.